You are here: Om oss / Pressemeldinger / Domos Labs

Inteno og Domos presenterer ny skyløsning

Inteno Group og Domos hjelper operatøren til å levere en optimal trådløs opplevelse i hjemmet

2016-09-08

Trådløs dekning i hjemmet har blitt veldig viktig for de fleste av oss og vi forventer full trådløs dekning for alle familiens enheter til enhver tid. Med løsningen fra Inteno og Domos vil operatøren proaktivt og automatisert kunne hjelpe kunden å oppnå dette.

Domos skyløsning som finns i Inteno’s gateway software vil automatisk kunne detektere om det finnes muligheter til å forbedre dekningen innenfor et hjem. Det finns også en automatisert «assistent» som hjelper kunden med dette. Dersom tiltakene likevel ikke er tilstrekkelige, vil operatøren kunne tilby kunden en WiFi Extender som også vil detekteres av systemet.

På denne måten vil en bredbåndleverandør kunne sikre seg at alle deres kunder har optimal trådløs dekning i sine hjem. I tillegg vil løsningen gi operatørens supportavdeling flere avanserte verktøy som forbedrer deres muligheter til å hjelpe de kunder som henvender seg til dem.

“Vi har lenge sett stor etterspørsel etter smartere løsninger på dekningsproblematikken i hjemmet. Gjennom Inteno Platform (iopsys SDP), en unik og åpen tjeneste plattform, løser vi sammen med Domos en rekke av disse ytelses-baserte utfordringene. Ved bruk av smart software kan også eksisterende utstyr i stor grad gjenbrukes” sier Arild Westring, Business Developer i Inteno Group.

“Vår skybaserte løsning søker å løse de fleste av problemene vanlige brukere har med hjemmenettverket sitt. Samarbeidet med en etablert leverandør som Inteno er utrolig spennende, og viser at kunstig intelligens kan skape brukeropplevelser i verdensklasse på eksisterende hjemme-rutere.” sier Bent Erik Skaug, en av gründerne i Domos Labs.

Om løsningen

Løsningen benytter smart software (Domos), iopsys SDP og eksisterende rangeextender teknologi (Inteno) til å bygge et sømløst og dynamisk flerpunktsnettverk, tilsvarende det man er vant til fra bedriftsmarkedet. Domos egen skytjeneste drar ut informasjon fra algoritmer / kunstig intelligens og konfigurerer hvert enkelt tilkoblingspunkt i realtid. Installeringen løses unikt gjennom bruk av interaktiv og automatisert kunstig intelligens. Ved behov guides sluttbrukeren gjennom de ulike prosessene fra A til Å av en egen app. Den medfølgende “WiFi Assistent” appen gir deretter sluttbruker enkel oversikt og kontroll over hele nettverksløsningen.

Pressemelding som pdf

Mer info? Ta kontakt med:
Conny Franzén, CEO of Inteno Broadband Technology

Om Inteno och iopsys
Inteno er en betydelig produsent av rutere og gateways. Kundene er europeiske operatører og nettverks-eiere. Inteno-gruppen har datterselskaper og kontorer i Sverige, Norge, Finland, Danmark og Belgia.

Inteno står bak den åpne tjenesteleveranse plattformen iopsys, se mer på iopsys.eu

Om Domos Labs
Domos leverer en skyløsning til bredbåndleverandører for å hjelpe dem til å senke sine supportkostnader og levere et bedre produkt til sine kunder. Løsningen detekterer problemer i kundenes hjemmenettverk og løser dem automatisk. I tillegg blir kundesupport automatisert gjennom en app som hjelper kunden til å holde oversikt og optimalisere sitt nettverk. Domos er et norsk selskap som holder til i Forskningsparken i Oslo. www.domos.no

Inteno i verden

WorldMap

Vår base finnes i de nordiske landene, men vi har virksomheter på et flertall plasser i verden. Ta en titt på vårt kart!

Vision i Norge

En av markedets mest kompetente leverandører av CPE, aksess- og sikkerhetsprodukter.