Inteno Gruppen offentliggjør det nye navnet på sitt produktselskap – offisiell lansering på FTTH i Amsterdam

March 11, 2019

Som en konsekvens av de nylig sammenslåtte produkt-divisjonene i henholdsvis Inteno og Genexis, offentliggjør Inteno Group AB idag det nye selskapsnavnet på det sammenslåtte produktselskapet. Det nye selskapsnavnet vil være Genexis.

“Genexis er allerede idag en av de ledende merkevarer i det europeiske “fiber-to-the-home” markedet, sier Conny Franzen, CEO i Inteno Group AB. “Genexis er også en svært kundevennlig merkevare, kjent for både sin innovasjonskraft og for sine ambisjoner om å bli europeisk markedsleder innenfor området høyhastighets fiber bredbånd.”

“Etter et vellykket samarbeid i forkant av sammenslåingen har vi nå skapt et selskap med direkte tilstedeværelse både i Norden og i det kontinentale Europa”, sier Gerlas van den Hoven, CEO i Genexis. “Inteno’s sterke produkt portefølje på Ethernet, DSL, WiFi og fiber, kombinert med Genexis’ innovative produkter på FTTH, innebærer at et nytt og unikt selskap nå finnes på markedet.”

Det nye selskapsnavnet, ikledd et nytt og moderne utseende, vil bli presentert på FTTH konferansen i Amsterdam den 12-14 Mars i år. Her vil vi også presentere våre patenterte Lag-2 nettverks-terminerings produkter, samt våre Lag-3 Hjemmeroutere og “In-Home” løsninger for operatører, tjeneste-tilbydere og systemintegratører. Vårt “WiFi Life” konsept, inkludert brukervennlig, enkel installasjon og høyhastighets WiFi, vil også bli demonstrert for alle de som besøker vår stand. Genexis inviterer alle til å komme og ta en prat om fremtiden for “Fiber Speed Broadband Connectivity”. Hele Genexis’ team vil være tilstede på stand G02 I Hall12 på Amsterdam RAI.

Inteno vil fortsatt være navnet på morselskapet Inteno Group AB. Genexis og iopsys software solutions er datterselskaper av Inteno Group AB. Datterselskapene har hele sitt fokus på utvikling av henholdsvis hardware- og software-platformer for bredbånds-industrien.

Om Inteno Group
Inteno Group AB er en innovativ løsnings leverandør innenfor telekommunikasjons- og bredbånds industrien. Inteno Group AB støtter sine to datterselskaper Genexis og iopsys software solutions i arbeidet med utvikling av henholdsvis hardware og software løsninger for dette markedet. Inteno Group AB har hovedkontor i Stockholm, Sverige.
www.intenogroup.com

Om Genexis
Genexis er en ledende europeisk produkt- og teknologi leverandør, og har fokus på en best mulig leveranse av “fiber-speed broadband connectivity” for kommunikasjons operatører og tjeneste tilbydere. Selskapet utvikler og leverer et bredt spekter av innovative produkter og løsninger, som høyhastighets hjemmeroutere, nettverks- og fiber terminerings utstyr, samt sky-baserte management systemer. Vår målsetning er “Always Connected”- hjemmet, og at det skal være problemfritt for alle å ta i bruk neste-generasjons tjenester som IoT, smarte hjem og “e-everything”. Genexis er en del av Inteno Group AB, og har datterselskaper og kontorer i Sverige, Nederland, Norge, Tyskland, Finland, Danmark og Belgia.
www.genexis.eu

Om iopsys
iopsysWrt er et produkt fra iopsys software solutions AB. iopsysWrt er markedets mest fleksible og innovative programvare for hjemmeroutere og WiFi enheter. iopsys software solutions AB er en del av Inteno Group AB. Selskapets hovedkontor, med både produktutvikling og salg, er lokalisert i Stockholm, Sverige.
www.iopsys.eu